0905 422 818

Kvalitné fotografie nehnuteľnosti

Kvalitné fotografie sú pre predaj nehnuteľnosti absolútne kľúčové. Ich prvoradou úlohou je pritiahnuť pozornosť potencionálnych kupujúcich k nehnuteľnosti. Veľmi často sa kupujúci rozhodne práve na základe fotografií, či si nehnuteľnosť pozrie aj naživo, alebo nie. Keď nehnuteľnosť nezaujme na fotografiách, pravdepodobne sa do užšieho výberu nikdy nedostane...  Fotografie by mali nehnuteľnosť pozdvihnúť a nie ju znehodnotiť. Určitá kvalitatívna úroveň fotografie je nevyhnutná, vhodné je zaoberať sa dostatočným rozlíšením, korektným vyvážením bielej, dostatočnou hĺbkou ostrosti a správnym kontrastom. Väčšina ľudí na prvý pohľad  odhalí, či predávajúci (alebo maklér) fotenie odflákol, alebo mu venoval dostatočnú pozornosť. Ak si zbežne prehliadnete ponuku inzertných…

Nevýhoda kvantity

Ďalšou z možností, ako si pokaziť nehnuteľnosť je zveriť ju každému sprostredkovateľovi, ktorý sa o spoluprácu uchádza. Zapojenie viacerých maklérov do procesu predaja jednej nehnuteľnosti má svoje úskalia, o ktorých je potrebné vedieť. Na túto situáciu je vhodné pozrieť sa očami kupujúceho. Väčšina kupujúcich hľadá nehnuteľnosti na inzertných portáloch. Samotná skutočnosť, že na nich jedna nehnuteľnosť vyskakuje na jednom inzertnom portáli v rôznych variáciách je pre nich mätúca. Úplne bežné je, že na nich nehnuteľnosť vyskakuje v rozličných cenách (keďže realitné kancelárie pracujú často s rôznymi províziami), a tiež s rôznymi fotografiami, popismi a tiež rôznymi nezhodami v parametroch nehnuteľnosti,…

Dĺžka predaja

Je štatisticky podložené, že záujem kupujúcich o inzerovanú nehnuteľnosť má svoj charakteristický priebeh v závislosti na čase. V prípade, že je predajná cena nastavená v reálnom pásme, chvíľu po zverejnení novej ponuky v inzercii je možné očakávať postupný nárast záujemcov. Po určitom čase, väčšinou nie príliš dlhom, orientačne pár dní až max 2-3 týždne, nastáva pozvoľný úbytok záujemcov. S týmto priebehom je dobré pri predaji počítať.Častým omylom predávajúcich je utkvelá predstava, že ak sa nehnuteľnosť predáva dostatočne dlho, nakoniec sa predá aj za prestrelenú cenu. Táto teória však vo všeobecnosti nefunguje a bezpečne sa už postarala o pár ležiakov. Myslím…

Reálna predajná cena

Stanovenie nereálne vysokej ceny nehnuteľnosti môže byť dôvodom, ktorý vedie v konečnom dôsledku k predaju pod reálnu cenu. Predpokladom určenia reálnej predajnej ceny je korektné zmapovanie konkurenčných ponúk v danej lokalite, pričom porovnávať je potrebné relevantné nehnuteľnosti, ktorých parametre sú podobné tej našej. Treba si uvedomiť že kupujúci sú dostatočne motivovaní a hľadajú samozrejme čo najvýhodnejšiu ponuku. Zároveň sú aj dosť sofistikovaní na to, aby využili všetky vyhľadávacie a filtračné nástroje, ktoré im inzertné portály na prieskum ponúkajú. Zdá sa, že priemerný kupujúci má lepší prehľad o cenách ako priemerný predávajúci. Vďaka príliš vysokej cene sa predávajúci oberá o potenciálnych…

Kvalitná vizuálna prezentácia

          Najčastejšie dôvody, prečo sú fotografie nehnuteľnosti nedostatočné, poprípade absolútne nevhodné:Prvým dôvodom je zanedbaná príprava vizuálneho stavu nehnuteľnosti, o ktorej sme už hovorili v súvislosti s obhliadkami. V prípade fotenia je vizuálna príprava nehnuteľnosti trošku jednoduchšia, stačí mať totiž „v poriadku„ práve tú časť nehnuteľnosti, ktorá sa aktuálne fotí. Je tu teda viac priestoru na odkladanie nepotrebných vecí, posúvanie nábytku, alebo prípadné aranžovanie. V poslednom rade je tu ešte možnosť pomôcť si retušou v grafickom editore - aj keď s touto disciplínou to netreba preháňať.          Druhým dôvodom je precenenie vlastných schopností, alebo schopností fotoaparátu. Dnes sa už dá fotiť s…

Nezanedbať prípravu

Ak ste sa rozhodli pre predaj nehnuteľnosti vo vlastnej réžii, alebo ak túto možnosť zvažujete, ste na správnom mieste. V tejto časti Vám prezradím niekoľko pravidiel, ktoré môžu mať zásadný vplyv na úspech predaja Vašej nehnuteľnosti. Čo konkrétne mám na mysli, keď hovorím o úspešnom predaji? V prvom rade, že nehnuteľnosť bude predaná vo vopred stanovenom čase, za najlepšiu možnú cenu, s podstúpením čo najmenšieho rizika a v neposlednom rade, bez zbytočných problémov a komplikácií. Predaj nehnuteľnosti nie je zložitá záležitosť, ostražitosť je však vždy namieste. Jedná sa totiž o komplexný proces pozostávajúci z väčšieho množstva na seba nadväzujúcich krokov,…

Video prezentácia nehnuteľnosti

Video prezentácia je jedna z možností, ako prezentovať predávanú nehnuteľnosť v inzercii. Časť inzertných portálov je už na túto možnosť pripravená, takže by to bola škoda nevyužiť :) Tam, kde to situácia dovoľuje, video prezentáciu pri predaji nehnuteľnosti využívam. Súčasné trendy si video prezentáciu priam pýtajú. Dynamika obrazu, vhodná hudba, plynulý pohyb, efekty či titulky - to všetko sú prvky, ktoré dokážu upútať pozornosť potencionálnych kupujúcich a zvýšiť tak atraktivitu samotnej nehnuteľnosti. Okem iného, video prezentáciu je možné umiestniť na youtube, čím sa zároveň vytvára ďalší marketingový kanál, ktorým je predávaná nehnuteľnosť propagovaná. Pri nehnuteľnostiach, kde je na to priestor,…

Virtuálna prehliadka

Virtuálna prehliadka je nový spôsob, ako pritiahnuť pozornosť hľadajúcich nové bývanie na Vašu nehnuteľnosť. V súčastnosti sa jedná o minoritnú záležitosť - aspoň na Slovensku, no jej potenciál je veľký. Zatiaľ túto technológiu poznáme  hlavne z Google street.  Kto z Vás sa ešte neprechádzal po známych veľkomestách? Je to návykové, ale späť k realitám.   Myslím si, že v prípade predaja novostavby či kompletne zrekonštruovanej nehnuteľnosti, by kvalitné fotografie nemali byť jedinou vizuálnou formou prezentácie nehnuteľosti. Práve virtuálna prehliadka sa javí ako najvhodnejšia forma prezentácie nehnuteľnosti, vďaka ktorej má záujemca o kúpu možnosť "poprechádzať" sa v predávanej nehnuteľnosti z pohodlia svojho…

Close Menu